علت و مشکلات بیش فعالی

بیش فعالی حدودا قبل از7 یا 8 سالگی شروع می شود. این گونه کودکان بیش فعال بی قرارند و توانایی آرام نشستن در یک جا را ندارند.
معمولاً دستورات دیگران را انجام نمی دهند و دست به کارهای خطرناک میزنند.
از علت های  این اختلال میتوان به صدمات و اختلال های مغزی و تفاوت های ساختاری، عوامل محیطی ،مصرف الکل و سیگار در دوران بارداری و حتی استرس زیاد مادر باردار اشاره کرد.

کودکان بیش فعال براحتی آشفته می شوند. این کودکان در کارهایی مثل شستن صورت ،کوتاه کردن موها و مسواک کردن دندان ها دچار آشفتگی می شوند. بیش فعالی

تمرینات یکپارچگی حسی به مغز سامان می‌دهد. این تمرینات شامل برس کشیدن و مالش پوست فشار عمقی تمرینات کششی است.
کودکان بیش فعال به طور مرتب درحال جنب و جوش هستند. حتی موقع تلویزیون تماشا کردن مرتب با دستهای خود بازی می کنند .

در مدرسه

کودکان بیش فعال در مدرسه نظم کلاس را به هم می‌زنند. این کودکان اغلب به جای راه رفتن می دوند. بسیار جسور هستند و دست به کارهای خطرناکی مثل پریدن از روی بلندی ،دست زدن به گاز و چاقو می کنند.کودکان بیش فعال

این کودکان  در مدرسه هم مشکلاتی دارند. آن ها به دلیل کم توجهی وسایل خود را در مهدکودک یا مدرسه مرتب گم میکنند.
این کودکان اختلال در تمرکز و توجه دارند .

بنابراین در دروس و تمرین هایی که نیاز به دقت و تمرکز دارد مثل ((ریاضی)) ضعیف هستند. اشتباهات آنها در درس ریاضی به علت بی دقتی آنهاست کودکان بیش فعال جمع و تفریق را با هم اشتباه می گیرند و یا ممکن است راه حلی را درست بنویسند. ولی در زمان نوشتن اشتباه کنند.این کودکان اختلال یادگیری روخوانی و ریاضی دارند.

درمان کودکان بیش فعال

تشخیص زود و درمان به موقع این کودکان مانع از کاهش اعتماد به نفس آنها از طریق برچسب زدن به این کودکان به عنوان کودکان شرور، پرخاشگر، فضول ،بی توجه و بی انضباط می‌شود .

دارو درمانی و رفتار درمانی برای این کودکان لازم است و والدین باید آموزش‌های رفتاری لازم را ببینند.
درمان دارویی در کنترل علائم این اختلال بسیار موثر است. این داروها هم علائم پرتحرکی و هم علائم بی دقتی و بی توجهی را کنترل می‌کنند.

از مشکلاتی که برای این کودکان پیش می آید می توان به اضطراب، افسردگی و کاهش اعتماد به نفس  اشاره کرد.
کودکان بیش فعال همیشه قادر به پیگیری دستورات نیستند. کارهای خود را نیمه رها می کنند و به دلیل نداشتن تمرکز فراموش کار هستند.
اگر این بیماری در دوران کودکی و به موقع درمان نشود ،در بزرگسالی مشکلات متعددی را فراهم می کند و زمینه ساز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برای شخص در آینده می‌شود. توصیه ی ما به شما این است که از طریق کار درمانی، رفتار درمانی و یا دارو درمانی و با مراجعه به درمانگر این کودکان را درمان کنید.

میتونیم برای کمک به درمان این کودکان یک سری تمریناتی انچام دهیم که مهم ترین آن ها این است که کودک را در یک زمان بندی به یک کاری مشغول کنیم.
تا کودک بتواند مدت زمان بیشتری یک جا بشیند و سطح تحمل او افزایش پیدا کند و این زمان بندی را به مرور زمان بیشتر کنیم.

کودکان بیش فعال نیاز به کار درمانی دارند آنها باید زیر نظر درمانگر درمان شوند
کلینیک توان افزا یکی از بهترین کاردرمانی های شهر اصفهان با امکانات مناسب

و افراد مجرب در تلاش است تا قدمی برای سلامتی و شاد زندگی کردن شما بردارد.